3X TRICKS FOR YOUR INSTAGRAM PROFILE

INSTAGRAM KONDIGDE ONLANGS AAN DAT HET VAN PLAN IS BUSINESS PROFILES UIT TE ROLLEN VOOR BEDRIJVEN DIE ACTIEF ZIJN OP HET PLATFORM. WAT BETEKENT DIT NU CONCREET? SAMENGEVAT ZULLEN ER DRIE NIEUWE TOOLS BESCHIKBAAR WORDEN.

1. BUSINESS PROFILE
Voor iedereen die als bedrijf erkend wil worden door Instagram. Het zorgt ervoor dat er een ‘contact’ -of ‘direction’ knop verschijnt naast de gekende ‘follow’ knop. Onder ‘contact’ zal je kunnen instellen dat je volgers je zaak kunnen bellen, sms-en of mailen.

2. INSIGHTS
Hier kunnen de statistieken van je Instagram-profiel bekeken worden, net zoals op Facebook.

3. PROMOTE
Met deze tool kan je je populairste berichten nog een boost geven zodat deze het nog beter doen! Het handige hieraan is dat je zelf een doelpubliek kan selecteren.

Deze veranderingen verwelkomen we met open armen maar we moeten geduld uitoefenen aangezien ze pas eind 2016 naar België komen. Je kan hieronder alvast lezen hoe je als hospitality professional je zaak zo goed mogelijk in de picture kan zetten. En dat in maar drie stappen!     

1. STORYTIME
Trek het verhaal van je hospitality zaak door naar je Instagrampagina. Toon aan je volgers wie tot je team behoort of waar jullie mee bezig zijn, gun hen als het ware een kijkje achter de schermen. Dit kan op een speelse of serieuze manier gebeuren. Probeer ook zo consistent mogelijk te zijn in het uploaden van je foto’s. Onlangs verscheen de Story-feature van Instagram waarmee je op dagelijkse basis – zonder je volgers te spammen! – verschillende foto’s of filmpjes kan uploaden gedurende 24 uur.

2. IT’S NOT ALL ABOUT YOU
Hou je volgers op de hoogte van wat er allemaal in je buurt gebeurt, welke evenementen er gepland staan en of er veranderingen plaatsvinden. Zo geef je je volgers de indruk dat het op je Instagrampagina niet enkel maar om jouw zaak draait. Evenementen in de buurt kunnen een extra reden zijn om bij jou binnen te wippen.

3. BUILD A COMMUNITY
Zet je gasten aan tot het nemen van foto’s en deze te delen met een unieke hashtag. Dit zorgt ervoor dat het bereik van je zaak op Instagram toeneemt. Om je gasten nog meer te motiveren, kun je dit sharen combineren met een bepaalde (win)actie waardoor ze sneller geneigd zijn om foto’s te verspreiden. Originaliteit is hier belangrijk!

Benieuwd naar enkele levensechte voorbeelden? Check dan hier vijf inspirationele hospitalityzaken die leuke posts en wervende foto’s plaatsen!


INSTAGRAM VIENT D’ANNONCER SON INTENTION DE DÉPLOYER DES PROFILS BUSINESS POUR LES ENTREPRISES ACTIVES SUR LA PLATEFORME. QU'EST-CE QUE CELA SIGNIFIE CONCRÈTEMENT? EN RÉSUMÉ, TROIS NOUVEAUX OUTILS SERONT DISPONIBLES.

1. BUSINESS PROFILE
Pour toute personne voulant être reconnue en tant qu’entreprise par Instagram. Un bouton ‘contact’ ou 'direction' apparaît à côté du bouton ‘follow’. Sous ‘contact’, vous paramétrez si vos followers peuvent appeler votre entreprise, lui envoyer un SMS ou un e-mail.

2. INSIGHTS
Permet de consulter les statistiques de votre profil Instagram, comme sur Facebook.

3. PROMOTE
Cet outil vous permet de booster vos messages les plus populaires, pour encore plus d’efficacité! Pratique: vous pouvez sélectionner vous-même un public cible.

Nous accueillons ces changements à bras ouverts, mais il faudra faire preuve de patience, car ils n’arrivent en Belgique que fin 2016. Lisez déjà comment, en tant que professionnel de l’hospitality, vous pouvez mettre votre établissement au mieux sous les projecteurs. Et ce, en seulement trois étapes!

1. STORYTIME
Prolongez l'histoire de votre établissement sur votre page Instagram. Montrez à vos followers qui fait partie de votre équipe ou ce que vous faites, offrez-leur un coup d'œil dans les coulisses. Cela peut se faire de manière ludique ou sérieuse. Essayez d'être aussi cohérent que possible en téléchargeant vos photos. Depuis peu, la fonction Stories d’Instagram permet de publier quotidiennement plusieurs photos ou vidéos - sans spammer vos followers! - pendant 24 heures.

2. IT’S NOT ALL ABOUT YOU
Gardez vos followers informés de ce qui se passe près de chez vous, des événements qui y sont prévus et des changements qui y ont lieu. Vous donnez ainsi à vos followers l'impression que votre page Instagram n’est pas uniquement axée sur votre établissement. Les événements organisés près de chez vous peuvent être une raison supplémentaire de wipper chez vous.

3. BUILD A COMMUNITY
Incitez vos clients à prendre des photos et à les partager avec un hashtag unique. Cela augmente la portée de votre établissement sur Instagram. Afin de motiver encore plus vos clients, vous pouvez combiner ce partage avec une action (concours) particulière, ce qui les rendra plus vite enclins à diffuser des photos. Ici, l’originalité compte!

Curieux de voir quelques exemples de la vie réelle? Consultez ici 5 pages Instagram inspirantes, avec de chouettes posts et des photos accrocheuses!