STARS AT THE BEACH

BMW VIERT DIT JAAR ZIJN 100STE VERJAARDAG EN DOET DAT IN STIJL OP HET STRAND VAN KNOKKE. HET DUITSE AUTOMERK SLOEG DE HANDEN IN ELKAAR MET MIELE – BEKEND VAN DE KEUKENAPPARATUUR – EN LEVERT OPNIEUW EEN WAAR STAALTJE KLASSE AF MET DE OPENING VAN EEN GLOEDNIEUW CULINAIR BEACH CONCEPT. ZAK DEZE ZOMER ZEKER AF NAAR DE BELGISCHE KUST OM JE ZINTUIGEN TE PRIKKELEN. ZICHT OP ZEE IS UITERAARD INBEGREPEN! 

De jaarlijkse BMW Beach Lounge in Knokke is ondertussen al aan z’n derde editie toe. Ter ere van het jubileum werd de lounge dit jaar uitgebreid met het gastronomische pop-up restaurant CY (sie wai). Het menu werd samengesteld door drie topchefs: Filip Claeys, David Martin en Roger Van Damme. Deze pop-up is een unieke samenwerking tussen BMW Belux, Miele en de gemeente Knokke-Heist. 

In CY worden gasten verwend met het mooiste zeezicht en de heerlijkste gerechten. Chefs David Martin van het Brussels sterrestaurant La Paix en Filip Claeys van het Brugse toprestaurant De Jonkman verwelkomen je naar keuze met een cheesecake met verse groentenravioli of de gemarineerde makreel, radijs en platte kaas. Voorts kan je kiezen voor de moelleux van rund met miso en geglaceerde kruidenjus van de hand van David Martin, of gegrilde griet, artisjok en een soepje van zwemkrab van het fornuis van Filip Claeys. Het dessert is steeds een creatie van toppatissier Roger Van Damme van Het Gebaar. Hij creëerde een mousse van Hoogstraatse aardbeien en framboos met toetsen van yoghurt en basilicum. 

Het pop-up restaurant ligt een verdieping hoger dan de BMW Beach Lounge, wat zorgt voor een prachtige zicht op de horizon. Op het terras kan je genieten van een zomers aperitief onder vrienden of de zonsondergang met z’n tweeën gadeslaan. Tafelen doe je in een stijlvolle zaal waar zandtinten opvallen en de betonnen lampen en originele stoelen mooie accenten vormen. De exploitatie van deze culinaire beleving is in handen van Brands & Butter. Zij zorgen voor een elegante service en een onvergetelijke avond. 

De naam CY is trouwens een knipoog naar de verjaardag van BMW. De ‘C’ staat voor ‘100’ en de ‘Y’ voor jaar.

Ontdek hier meer praktische informatie over dit uitzonderlijke pop-up concept. 


BMW FÊTE CETTE ANNÉE SON 100EME ANNIVERSAIRE, ET LE CÉLÈBRE AVEC STYLE SUR LA PLAGE DE KNOKKE. LA MARQUE AUTOMOBILE ALLEMANDE S’EST ASSOCIÉE À MIELE – DES APPAREILS ÉLECTROMÉNAGERS – ET LANCE UN TOUT NOUVEAU BEACH CONCEPT CULINAIRE DE GRANDE CLASSE. CET ÉTÉ, RENDEZ-VOUS SUR LA CÔTE BELGE POUR STIMULER VOS SENS. AVEC VUE SUR MER EN PRIME!

Le BMW Beach Lounge annuel de Knokke en est maintenant à sa troisième édition. En l'honneur de cet anniversaire, le lounge se voit ajouter cette année le restaurant pop-up gastronomique CY (sie wai). Le menu a été élaboré par trois grands chefs: Philip Claeys, David Martin et Roger Van Damme. Ce pop-up est une collaboration unique entre BMW Belux, Miele et la commune de Knokke-Heist.

Au CY, les clients se régalent de la plus belle vue sur mer et des mets les plus savoureux. Les chefs David Martin, du restaurant bruxellois étoilé La Paix, et Philip Claeys, du grand restaurant de Bruges De Jonkman, vous accueillent avec un cheese cake et raviolis aux légumes ou un maquereau mariné aux radis et fromage blanc. Ensuite, vous pouvez choisir entre le moelleux de joue de bœuf au miso et jus glacé aux herbes de David Martin ou la barbue grillée aux artichauts et bisque de crabe de Filip Claeys. Le dessert est toujours une création du grand pâtissier Roger Van Damme de Het Gebaar. Il a créé une mousse de fraises et de framboises de Hoogstraten et yaourt au basilic.

Le restaurant pop-up se trouve au premier étage du BMW Beach Lounge, avec une vue magnifique sur l'horizon. Sur la terrasse, vous pouvez siroter un apéritif estival entre amis ou admirer le coucher de soleil à deux. Le repas est servi dans une élégante salle caractérisée par ses tons sable et les beaux accents des lampes en béton et des chaises originales. L’exploitation de cette expérience culinaire est assurée par Brands & Butter, qui assure un service élégant et une soirée mémorable.

Le nom de CY est du reste un clin d'œil à l'anniversaire de BMW: 'C' signifie '100' et 'Y' ‘year’.

Découvrez ici davantage d'informations pratiques sur ce concept pop-up exceptionnel.