#DININGFORBRUSSELS

NA DE AANSLAGEN VAN VORIGE MAAND VERKEERT DE BRUSSELSE HOSPITALITY IN EEN BENARDE SITUATIE. DE VELE RESTAURANTS EN CAFÉS, WAAR ONZE HOOFDSTAD NET ZO FIER OP IS, BLIJVEN LEEG. ALLEEN AL AFGELOPEN MAAND STEEG HET AANTAL FAILLISSEMENTEN VAN 40 NAAR 600. LIEFST DE HELFT VAN DE BRUSSELSE HOSPITALITYZAKEN MOET KNOKKEN OM TE OVERLEVEN. SAMEN MET DE BRUSSELSE WERKGEVERSORGANISATIE BECI EN RECLAMEBUREAU FAMOUS LANCEERDEN ZAKENKRANTEN DE TIJD EN L’ECHO HET OFFENSIEF #DININGFORBRUSSELS.

Belgen worden opgeroepen terug massaal op restaurant te gaan. Bedrijven worden aangemoedigd vergaderzalen achter zich te laten en lunchmeetings in te plannen. Na het dessert kunnen restaurantgangers hun engagement delen op sociale media: onder de hashtag #DiningForBrussels, geïllustreerd met een foto van hun leeggegeten bord, met daarop hun mes, vork en lepel in de vorm van een vredesteken.

#DiningForBrussels werd gisteren gelanceerd met onder meer advertenties in De Tijd en L’Echo. De initiatiefnemers roepen mensen niet alleen op om op restaurant te gaan, maar vooral ook om de boodschap massaal te delen. Bedrijfleiders die hun werknemers willen aanmoedigen meer lunchmeetings in te plannen, Brussel-liefhebbers, geëngageerde restaurantgangers, bloggers of politici met een hart voor de Belgische hoofdstad: ga uit eten in Brussel en spread the word! Vecht terug, met mes en vork!

Op de website kan iedereen die Brussel en de Brusselse hospitality lief heeft terecht voor meer informatie, maar ook voor visuals, filmpjes, en ander promotiemateriaal.