#SEE YOU IN BRUSSELS

NA DE AANSLAGEN VAN 22 MAART 2016 HEEFT ONZE HOOFDSTAD EEN ZWARE IMAGOKLAP GEKREGEN EN KWAM BRUSSEL REGELMATIG NEGATIEF IN DE INTERNATIONALE PERS. IN DE HOOP MEER TOERISTEN AAN TE TREKKEN EN HET BRUSSELSE IMAGO TE VERBETEREN, RIEP DE HOTELINDUSTRIE DE #SEEYOUINBRUSSELS-POSTKAARTEN IN HET LEVEN. BELGEN EN BRUSSELBEZOEKERS KUNNEN GRATIS EEN KAART STUREN NAAR IEDEREEN TER WERELD. DIT VOORAL OM DE STAD TE STEUNEN EN MENSEN DE MOGELIJKHEID TE GEVEN HUN LIEFDE EN STEUN VOOR BRUSSEL WERELDWIJD KENBAAR TE MAKEN.

“Brussel was toen nog een bruisende stad…” zong de Brusselse trots Jacques Brel in het Frans. Het nummer uit 1962 is nooit eerder meer van toepassing geweest dan nu. “We willen Brussel niet op een commerciële manier promoten zoals bedrijven dat doen,'' zegt Alizée Perdaens van het reclamebureau 20Something dat achter het #SeeYouInBrussels-idee staat. “We willen dat mensen overal ter wereld een juiste indruk krijgen van Brussel door een persoonlijke postkaart te ontvangen van betrouwbare getuigenissen. Dit kunnen inwoners van Brussel zelf zijn, maar eveneens andere toeristen of mensen die Brussel een warm hart toedragen,'' aldus Perdaens.

De #SeeYouInBrussels-postkaarten zijn gratis beschikbaar in meer dan twintig deelnemende hotels en via de vele Boomerang-stands, te vinden over heel de stad. Op de achterkant van de postkaart staat een link naar de officiële website waarop ook de deelnemende hotels vermeld staan. De website biedt de kans om een digitale versie van de #SeeYouInBrussels-postkaart te versturen. Websitebezoekers kunnen hierbij zelf het design van de postkaart kiezen, een boodschap schrijven en het adres van een vriend, familielid of collega achterlaten. Aan de ontvanger van de postkaart wordt gevraagd om een foto van de kaart te delen op sociale media met #SeeYouInBrussels.

Tot nu toe hebben 24 hotels zich al achter het project geschaard, maar meerdere hotels kunnen zich nog aansluiten gedurende de campagne. Hotelgasten kunnen de gratis postkaarten vinden aan de receptie van het hotel en achterlaten in een verzamelbox. Het hotel betaalt voor de postzegel en verzendt de postkaarten.


À LA SUITE DES ATTENTATS DU 22 MARS 2016, L’IMAGE DE BRUXELLES A ÉTÉ PROFONDÉMENT TERNIE, ET LA CAPITALE BELGE A RÉGULIÈREMENT ÉTÉ ÉVOQUÉE DE MANIÈRE NÉGATIVE DANS LA PRESSE INTERNATIONALE. DANS L’ESPOIR D’ATTIRER DAVANTAGE DE TOURISTES ET DE REDORER L’IMAGE DE BRUXELLES, L’INDUSTRIE HÔTELIÈRE A CONÇU LES CARTES POSTALES #SEEYOUINBRUSSELS. LES BELGES ET LES TOURISTES QUI VISITENT BRUXELLES PEUVENT ENVOYER GRATUITEMENT UNE CARTE POSTALE DANS LE MONDE ENTIER. POUR SOUTENIR LA CAPITALE ET PERMETTRE AUX GENS D’EXPRIMER LEUR AMOUR ET LEUR SOUTIEN À BRUXELLES AUX QUATRE COINS DU MONDE.

« C'était au temps où Bruxelles rêvait... » chantait Jacques Brel, notre fierté nationale. Ce titre de 1962 n’a jamais été autant d'actualité qu’aujourd’hui. « Nous ne voulons pas promouvoir Bruxelles sur un plan commercial, comme le font les entreprises », explique Alizée Perdaens de l’agence publicitaire 20Something à l’origine du concept #SeeYouInBrussels. « Nous voulons que partout dans le monde, les gens aient une bonne image de Bruxelles, en recevant une carte postale personnalisée qui leur donne un témoignage de première main. Cela peut venir de Bruxellois eux-mêmes, de touristes ou de personnes qui aiment Bruxelles », confie Alizée Perdaens.

Les cartes postales #SeeYouInBrussels sont disponibles gratuitement dans plus de vingt hôtels participants et via les nombreux présentoirs Boomerang que l'on trouve partout dans la ville. Le verso de la carte postale mentionne un lien vers le site web officiel où figurent également les noms des hôtels participants. Le site web permet d’envoyer une version numérique de la carte #SeeYouInBrussels. En visitant le site, vous pouvez choisir le design de la carte, écrire un message et indiquer l’adresse d'un ami, d’un membre de votre famille ou d’un collègue. Le destinataire est invité à partager une photo de cette carte postale sur les réseaux sociaux avec #SeeYouInBrussels.

Jusqu’ici, 24 hôtels ont accepté de soutenir le projet et plusieurs autres établissements pourraient les rejoindre durant la campagne. Les clients de ces hôtels trouveront ces cartes gratuites à la réception et pourront les déposer dans une urne. L’hôtel prend en charge le prix du timbre et envoie les cartes par la poste.