TWO AWARDS FOR VENUEZ

Gisterenavond vond de derde editie van de B2B Press & Communication Awards plaats. De 200 genodigden werden in de Brusselse Bozar getrakteerd op innovatie en inspiratie! De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte maar liefst elf awards uit aan de B2B Press & Communication sector. VENUEZ kon twee nominaties verzilveren, met name die van ‘Best Cover’ en ‘Best Lay-out’.

Aldus de jury: “De cover wordt steeds gesierd door een kwalitatieve en sterke huisgemaakte foto uit de ‘Cover Story’ van het nummer in kwestie. De kleur van de titel stemt elke keer overeen met een kleur uit het coverbeeld. Naast het beeld vallen ook de goedgeplaatste grafische elementen op. De minimalistische, maar doordachte opmaak van het magazine past perfect bij de diepgaande en gevarieerde content. Erg belangrijk in deze lay-out is de herkenbaarheid, met steeds dezelfde magazinestructuur en een vast paginaplan. Lezers weten met andere woorden waar ze bepaalde rubrieken kunnen terugvinden, wat ook belangrijk is voor de tweetalige identiteit van het blad. Er is bovendien een mooi evenwicht tussen beeld, tekst en witruimte, wat zorgt voor de nodige ademruimte.”

Naast VENUEZ was de grote winnaar in de ‘Press’ categorie het Luxemburgse Paperjam. Zij werden ‘Newsbrand of the year’. In de categorie ‘Communication’ viel de trofee van ‘Best Publication of the Year’ te beurt aan Pubmarket en Unilever Food Solutions voor het project Unikit. In totaal werden 58 dossiers ingeschreven voor deze editie van de jaarlijkse B2B Press & Communication Awards die georganiseerd worden door MediaMarketing, in partnerschap met B2B Press en UPP. 


La 3ème édition des B2B Press & Communication Awards s’est déroulée hier soir. Les 200 invités présents à Bozar à Bruxelles ont été gâtés matière d'innovation et d'inspiration! Le jury de Stephan Salberter (ING Belgique) a décerné pas moins de 11 awards pour le secteur B2B Press & Communication. VENUEZ a recueilli 2 nominations, à savoir ‘Best Cover’ et ‘Best Lay-out’.

Le jury a déclaré: “La couverture est toujours ornée d'une photo maison qualitative et forte tirée de la ‘Cover Story’ du numéro en question. La couleur du titre reprend à chaque fois une couleur de l’image de la couverture. À côté de l'image, les éléments graphiques bien placés attirent aussi le regard. La mise en page minimaliste mais bien étudiée du magazine s’inscrit dans le droit fil  du contenu approfondi et diversifié. Dans cette mise en page, la reconnaissabilité est très importante, avec toujours la même structure de magazine et un plan de pagination fixe. En d’autres termes, les lecteurs savent où ils peuvent retrouver certaines rubriques, ce qui est également important pour l'identité bilingue du magazine. Il y a aussi un bel équilibre entre image, texte et espace blanc, ce qui assure l'espace de respiration nécessaire.”

À côté de VENUEZ, le grand gagnant dans la catégorie ‘Press’ était le luxembourgeois Paperjam, qui a été proclamé ‘Newsbrand of the year’. Dans la catégorie ‘Communication’, le trophée  ‘Best Publication of the Year’ est revenu à Pubmarket et Unilever Food Solutions pour le projet UniKit. Au total, 58 dossiers étaient inscrits aux B2B Press & Communication Awards annuels organisés par MediaMarketing, en partenariat avec B2B Press et UPP.