YÖK

DRIE ECO-FRIENDLY GERENOVEERDE APPARTEMENTEN VORMEN SAMEN DE CASAS VAN YÖK, EEN INNOVEREND EN INSPIREREND CONCEPT IN HARTJE BARCELONA. ONDERNEMERS PETZ SCHOLTUS EN MARI RODRIGUEZ SLOEGEN DE HANDEN IN ELKAAR EN PRESENTEREN MET YÖK EEN ALTERNATIEVE MANIER VAN OVERNACHTEN.

LOCALS + TOERISTEN Het streefdoel van Yök Casa + Cultura is toeristen in een losse en ongedwongen sfeer in contact brengen met locals en hen ongekende kanten van het reële Barcelona tonen. Yök is geen hotel maar ook geen typisch appartement. Accent ligt op details en er wordt gemikt op een betere vorm van toerisme.

CASA + CULTURA Het concept bestaat uit twee luiken: enerzijds ‘Casa’, de verhuur van appartementen, en anderzijds ‘Cultura’, de mix tussen locals en toeristen. Op het rooftopterras organiseren de entrepreneurs events voor zowel bezoekers als Barcelonezen. Ze vinden het belangrijk om geen ‘tourist bubble’ te creëren in een grootstad die overspoelt wordt door massatoerisme. Volgens hun filosofie bestaat een ander soort toerisme dat gunstig is voor people, planet en profit.

ECOVRIENDELIJKHEID + AUTHENTICITEIT De casas werden op een ecologisch verantwoorde manier gerenoveerd. Terzelfdertijd werd respect getoond voor het Catalaanse modernisme: hoge decoratieve plafonds, mozaïektegels, houten balkondeuren… er werd zoveel mogelijk hergebruikt.

LLOC + YOLK De naam Yök is afgeleid van het Catalaanse woord ‘lloc’, wat locatie betekent. Het is ook een metafoor voor ‘yolk’, het centrum van energie. Ontwerp van het logo werd geïnspireerd door Salvador Dali’s logo voor de Catalaanse lolly’s: Chupa-Chups.


TROIS MAISONS RÉNOVÉES DANS LE RESPECT DE LA DÉMARCHE ÉCOLOGIQUE FORMENT ENSEMBLE LES ‘CASAS’ DE YÖK, UN CONCEPT INNOVANT AU CŒUR DE BARCELONE. LES ENTREPRENEURS PETZ SCHOLTUS ET MARI RODRIGUEZ ONT UNI LEURS FORCES ET PRÉSENTENT AVEC LE PROJET YÖK UN MODE DE NUITÉE ALTERNATIF.

CASA + CULTURA. Le concept se compose de deux volets : d’une part ‘Casa’, la location d’appartements, et d’autre part ‘Cultura’, le mix de population locale et de touristes. Sur la terrasse en toiture, les entrepreneurs organisent des événements qui s’adressent tant aux visiteurs qu’aux habitants de Barcelone. Ils estiment important de ne pas créer de ‘bulle touristique’ dans une métropole submergée par un tourisme de masse. Selon leur philosophie, il existe un autre mode de tourisme, qui est favorable pour les gens, pour la planète et pour le profit. L’accent est mis sur les détails et on vise clairement une meilleure forme de tourisme.

ÉCO-RESPECT + AUTHENTICITÉ. Les casas ont été rénovées de façon écologiquement responsable. Les concepteurs ont également fait preuve de respect pour le modernisme catalan : hauts plafonds décoratifs, dalles de mosaïque, portes-fenêtres en bois… on a réutilisé un maximum de matériaux.

LLOC + YOLK. Le nom Yök est dérivé du mot catalan ‘lloc’, qui signifie site. C’est aussi une métaphore pour ‘yolk’, le centre de l’énergie. La création du logo s’est inspirée du logo de Salvador Dali pour les sucettes catalanes Chupa-Chups.

 
 

INFO

C/TRAFALGAR 39 - 8º2º BARCELONA

08010 SPAIN

+34 (0)640 625 313 - HELLOYOK.COM