EVENT REPORT: VENUEZ 15 ANTWERPEN

DIT JAAR VIERDE DE BENELUX HOSPITALITY SHOW ZIJN VIJFDE VERJAARDAG OP 30 EN 31 MAART. HET GESMAAKTE CONCEPT LOKTE TIJDENS DE TWEEDAAGSE OPNIEUW VELE NATIONALE EN INTERNATIONALE PROFESSIONALS UIT DE DRINKS- EN FOODINDUSTRY. DE COMBINATIE VAN DRINKS, FOOD, DESIGN & EXPERIENCE, PRIKKELDEN EN INSPIREERDEN MENING BEZOEKER.

VIJFDE VERJAARDAG Dit jaar kwamen zo’n 4500 professionals uit diverse hoeken samen in de Parkloods van Park Spoor Noord in Antwerpen. Met meer dan 80 standhouders, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar, beschouwen we deze vijfde editie de meest succesvolle tot nu toe. Op deze vijfde verjaardag introduceerden diverse drankenmerken enkele wereldpremières zoals Star of Bombay, Nespresso Mornings en Coke & Roll. Daarnaast werd het succesvolle WTF – What’s The Future, een vakoverschrijdend seminarie voor ondernemers, voor de eerste maal georganiseerd. En ook ditmaal was HotelloTop een druk bezochte sessie. Het was de uitgelezen plek voor alumni’s van hotelscholen om te netwerken. Zo’n 200 bezoekers namen aan beide seminaries deel.

TASTINGS & SEMINARIES Op verschillende niveaus werden programma’s, seminaries, discussies en tastings georganiseerd. Diverse topondernemers wierpen een blik op de toekomst van de (inter)nationale hospitalitywereld. Specialisten konden hun vakmanschap op vlak van food, hotel, concept, vormgeving en technologie delen.  Onder meer Jared Brown, voor Sipsmith, en Marc Mathieux, voor Hendrick’s Gin, gaven op maandag en dinsdag een workshop op de Brand Stage. Ook de Showbar trok veel kijklustigen: verschillende binnen- en buitenlandse bartenders organiseerden tastings en seminaries. Stuart McClusky uit Edinburgh gaf uitleg over de evolutie van de bartender, Marian Krause sprak dan weer over de Duitse bar style & community, de Antwerpse Ben Belmans en Dieter Van Roy hadden het over de the making of Bijou en de Gentse Steve Okhuysen van Old Fashioned lichtte toe waarom Old Fashioned toch niet zo old fashioned is.

VENUEZ15 stond in teken van innovatie en verandering, a colourful hospitality world, waarin we naar nieuwe technologieën en ideeën op zoek gaan. We geven jou het roer in handen en laten je op zoek gaan naar meer inspiratie in deze dertigste VENUEZ.

De foto’s en filmpjes van VENUEZ15 zijn te bekijken via www.hospitalityshow.be


CETTE ANNÉE, LE BENELUX HOSPITALITY SHOW A FÊTÉ SON CINQUIÈME ANNIVERSAIRE LES 30 ET 31 MARS. PENDANT CES DEUX JOURS, LE CONCEPT ACCLAMÉ A UNE NOUVELLE FOIS ATTIRÉ DE NOMBREUX PROFESSIONNELS NATIONAUX ET INTERNATIONAUX DE L'INDUSTRIE DES BOISSONS ET DE L'ALIMENTATION. LA COMBINAISON DE BOISSON, ALIMENTATION, DESIGN ET EXPÉRIENCE A AIGUILLONNÉ ET INSPIRÉ NOMBRE DE VISITEURS.

Cette année, quelque 4500 professionnels sont venus de différents coins du monde au Parkloods de Park Spoor Noord à Anvers. Avec plus de 80 exposants, le double par rapport à l'an dernier, nous considérons cette cinquième édition comme la plus réussie à ce jour. Lors de ce cinquième anniversaire, plusieurs marques de boisson ont lancé quelques premières mondiales comme Star of Bombay, Nespresso Mornings et Coke & Roll. Par ailleurs, le WTF - What's The Future, un séminaire interdisciplinaire destiné aux entrepreneurs - a été organisé avec succès pour la première fois. Et cette année encore, la séance Hotello Top a été très fréquentée. C'était l'endroit parfait pour réseauter pour les anciens élèves des écoles hôtelières. Quelques 200 visiteurs ont pris part aux deux séminaires.

Des programmes, séminaires, discussions et dégustations ont été organisés à différents niveaux. Plusieurs grands entrepreneurs ont jeté un œil sur l'avenir de la scène (inter)nationale de l'hospitality. Des spécialistes ont pu partager leur savoir-faire en matière d'alimentation, d'hôtellerie, de concept, de design et de technologie.  Jared Brown, pour Sipsmith, et Marc Mathieux, pour Hendrick’s Gin, entre autres ont donné un atelier sur le Brand Stage le lundi et le mardi. Le Showbar a lui aussi attiré de nombreux curieux : plusieurs bartrenders belges et étrangers ont organisé des dégustations et des séminaires. Stuart McClusky d'Edimbourg a expliqué l'évolution du bartender, Marian Krause a parlé du bar style & community néerlandais, les Anversois Ben Belmans et Dieter Van Roy ont parlé du making-of de Bijou et le Gantois Steve Okhuysen de Old Fashioned a expliqué pourquoi Old Fashioned n'est quand même pas si 'old fashioned'.

VENUEZ15 était placé sous le signe de l'innovation et du changement, a colourful hospitaliy world, où nous partons à la recherche de nouvelles technologies et idées. Nous vous donnons les commandes et vous laissons partir à la recherche d'inspiration dans ce trentième VENUEZ.

Les photos et vidéos de VENUEZ15 sont disponibles sur www.hospitalityshow.be.